9 Ocak 2017

Yunus Ünlü

30 Bin Öğretmen Ataması Yapılacak! Başvuru Tarihleri ve Branş Dağılımı Şekilleniyor

09/01/2017 - 10:54

Şubat'ta öğretmen ataması bekleyen binlerce kişiye müjdeli haber MEB'den geldi. 15 Temmuz sürecinde açığa alınan öğretmenlerin yerini doldurmak amacıyla 30 bin öğretmen ataması yapılacak. Kadro dağılımında büyük çoğunluk okul öncesi ve yabancı dile verilecek. İşte detaylar...
30 Bin Öğretmen Ataması Yapılacak! Başvuru Tarihleri ve Branş Dağılımı Şekilleniyor

Atama bekleyen binlerce öğretmen şubat atamasına odaklanmış durumda. Hükümet 2017 yılında 30 bin öğretmen ataması yapılacağını duyurmuştu. Atamaların ihtiyaca göre iki seferde yapılması yada tamamının şubat ayında yapılması gündemde. 15 Temmuz süreci sonrasında en büyük açığa almanın yaşandığı MEB’de yeni atamalarla birlikte açığın kapatılması bekleniyor. Kadro dağılımında en büyük pay sahibi ise okul öncesi ve yabancı dil olacak.

Öğretmen alımları, ilk kez geçen yıl eylül ayında uygulanan mülakatla ve sözleşmeli olarak yapılacak. KPSS’de puan sırasına göre başvurulacak sözleşmeli öğretmenlikte, belirlenecek illerde kurulacak sözlü sınav komisyonları “mülakat” yapacak. Sözleşmeli öğretmenliğe atanma isteğinde bulunanlara en fazla 20 tercih hakkı verilecek. Adaylar başvurularında, tercihleri dışına atanmayı kabul edip etmediklerini de belirtecek. OHAL KHK’sı ile değiştirilen “çakılı öğretmen” modeli uygulanacak. ‘5+3’ açıklanan, sonra ‘3+2’ olarak değiştirilen ve ‘4+2’ olarak KHK’da son şeklini alan modele göre, 4 yıl sözleşmeli çalışan öğretmen kadroya alınacak ancak 6’ncı yılında tayin olacak.

Branş Dağılımı Şekilleniyor

Zorunlu okul öncesi eğitime ve yabancı dil hazırlık sınıfı projelerine bu yıl pilot olarak geçmeyi amaçlayan bakanlık, en çok alımı okul öncesi öğretmenliği ve yabancı dil alanlarından yapacak. Ayrıca sınıf öğretmenliği, din kültürü ve ahlak bilgisi, ilköğretim matematik, özel eğitim bölümleri en çok atama yapılacak alanlar olarak dikkat çekiyor.



16 Yorum

 

  • edebiyata iki bin kadro :

    9 Ocak 2017-14:58

    47 bin edebiyat mezunu kimin umrunda? Allaha havale…




    0



    1
    • ülkü :

      9 Ocak 2017-15:42

      edebiyat a kontenjan istiyoruz sayın bakanım




      0



      1
      • hakkinizi alin :

        9 Ocak 2017-16:05

        Rekor sayida atanamayan branş edebiyatcilar,iki bin alim olmazsa es dost referandumda hayir deyin.suriyeli kadardegeriniz yok mu? 47 bin adama yazik. Dersanecilere bile coj hak verdiler. Yazik size. İki bin hakkiniz




        0



        1
        • yazık :

          10 Ocak 2017-14:20

          Edebiyat 5000 bile hak ediyor.uzuluyorum sizlere




          0



          1
  • Şeyma :

    9 Ocak 2017-19:01

    Sosyal bilgiler öğretmenliğine atama istiyoruz ana derslerden biri ama atama yok




    3



    1
  • Özel eğitimci :

    9 Ocak 2017-19:02

    Özel eğitim en çok açığı bulunan alan olmasına rağmen kadro verilmiyor hatta norm fazlası öğretmenler özel eğitimi talan ediyorlar özel eğitim sevgi gönüllülük işidir.




    1



    1
    • Özel Eğitim Öğretmeni :

      9 Ocak 2017-21:06

      Resmi rakamlarda 18 bin açık olduğu söyleniyor. Eylül atamasında 502 kişi aldılar. Şaka gibi kadrolar. Sınırsız aç işte kontenjanı her sene ortalama 1000 mezun veriyoruz zaten 18 yılda anca dolacak. Neden ihtiyaç varken boşa bekliyorum ki ben?




      0



      1
  • Teknik öğretmen :

    10 Ocak 2017-00:31

    Teknik öğretmen atamalarının artmasını istiyoruz. O kadar mesleki eğitime önce veriliyor imajı var fakat görüyoruzki içi boş kalıyor.




    0



    0
  • Mağdur :

    10 Ocak 2017-07:42

    Nobilya iç mekan tasarımı öğrt.
    Mesleki ve teknik anadolu liseleri , parlayan bir güneş olması gerekirken gün geçtikçe değişik bir hal almaya başladı ve mat olmaya yüz tüttü.
    Sayın yetkililer meslek liselerin bu halinde memnunmusunuz. 1 kişilik kontejanlarla sınırlı tutmanız eğitime engel ve eğitim düşmanı demek değil mi? Niye hayallerizle oynuyorsunuz neden illahi Dİn Küktürü mü okumak mı gerekir. Bölüm çeşitliliğine lütfen önem verin. Tşk.




    0



    2
  • edebiyata iki bin kadro :

    10 Ocak 2017-17:47

    Vatanseveriz ama nedense biz hep ihmal edildik. Soruyorum neden? 15 temmuzda sizin arkanizda meydanlarda ölumu karsimuza aldigimiz icin mi? Kac yildir bransimizi öldurdunuz. Açik ogretimde actiniz, formasyonu ekmek su gibi dagittiniz. 50 bin kisi sinava girdik. İki bin hakkimiz. Yoksa referandumda vs destek yok. İhmal eden, ihmal edilir. Tayyip baba,sen de sahip cikmadin bize. İki bin mulakat icin son umut. Ötesi yok.




    1



    2
  • Atama bekliyoruz :

    10 Ocak 2017-21:36

    Eğlence hizmetleri rekreasyon yönetimi bu bölümlere atama bekliyoruz ve turizm fakültesi çikisli bütün branşlarla eşit şartlar istiyoruz 4 sene ayni dersleri görüyoruz fakat seyahat ve turizm işletme kadrolarina tercih yapamiyoruz bizim branşimizada denklik istiyoruz fark edin artik lutfen




    0



    1
  • edebiyata iki bin kadro :

    11 Ocak 2017-03:16

    merhabalar. Ben, atanamamış bir Türk dili ve edebiyatı öğretmeniyim. 2012’de mezun oldum ve alımların az olmasından ötürü atanamadım. 79 almama rağmen 287 kişi alındığı için mülakat bile göremedim. Şu anda biriken öğretmen sayısı en çok edebiyatçılara ait ve en az atama da bu bölümde. Bu, özel sektörü de olumsuz etkilemekte. Hayat kuramıyoruz. Yapabileceğimiz başka bir meslek de yok. Şunu da belirtmek isterim ki açığa alınan teröristlerden boşalan kontenjanlara hala alım olmadı. Ayrıca temel atamalar şubatta denilmesine rağmen şu anda bu unutulmuş durumda. 850 dersane öğretmenini branşımdan almışlarken bizler 79,80 ile işsiz gezmekteyiz. Edebiyatçıların bu durumuna değinmenizi ve şubat atamasında en az 3 bin kontenjan verilerek biriken bu sayıyı azaltmanın yollarına yer vermeniz bizleri mutlu edecek ve umutlandıracaktır. Lütfen yardım edin. Sağ olun




    1



    2
  • En az 1500 kadro edebiyata :

    11 Ocak 2017-09:18

    Ben Türk dili ve Edebiyati öğretmeniyim .KPSS puanim 82 .En fazla mezun veren bölüm olarak rica ediyoruz bu atamada edebiyata en az 1500 kadro verilsin.




    0



    2
    • edebiyata iki bin kadro :

      11 Ocak 2017-11:57

      Vermezlerse hakkim haram olsun. Bolumu bitirdiler. İki bin bekliyorum. Son umut




      0



      1
  • Ss :

    12 Ocak 2017-09:08

    Eğitim sistemi berbat bi şekilde ilerliyor siz hala din,sınıf öğretmenliği alalım diyorsunuz. Her yıl 5000 sınıf 5000 din nereye gidiyo. Branşlara önem verinnn artık. Türkiye olarak ilerleme kaydetmek istiyorsanız bilime önem verin ,fen ve teknoloji de en yüksek en kapsamlı atamayı istiyoruz .




    0



    2
  • 84 puanla atanamayan sınıfçı :

    12 Ocak 2017-16:37

    Her yıl o 5000 sınıfci dağın tepesine kapısı bacası olmayan yerlere gidiyor. Doğudan baska yere onu bırakın bir ilçe merkezine bile kadrosu verilmeyen yerlere gidiyor. En yüksek puanlarla yerlesip en büyük sorumluluk gerektiren mesleği yapıyorlar ve cok yuksek puanlarla da ataniyorlar. En çok ihtiyac olan bölümdür kendisi. Branşçi arkadaslarimizin Allah yardimcisi olsun, cok cok kadro verilsin ama bırakın artik su sınıfçı onyargisinı.




    1



    2