11 Şubat 2017

Muhammet Negiz

Referandum Anket Sonuçları: 6 Bölge Evet 1 Bölge Hayır Diyor!

11/02/2017 - 23:16

16 Nisan 2017 tarihinde yapılması kesinleşen referandum anket sonuçları açıklanmaya başladı. Partili Cumhurbaşkanını öngören anayasa değişiklik teklifi referanduma gidiyor. Siyasi partiler kampanyalarını başlatarak sahaya inerken, yapılan anket sonuçları da açıklanmaya başladı. ORC tarafından yapılan ankete göre 7 bölgeden 6'sında "evet" oyu öne çıkarken, 1 bölgede de "hayır" oyu önde gidiyor.
Referandum Anket Sonuçları: 6 Bölge Evet 1 Bölge Hayır Diyor!

16 Nisan 2017 tarihinde yapılması kesinleşen anayasa değişikliğini öngören referandum için siyasi partilerin çalışmaları başladı. Kampanya ve sloganlarını hazırlayan partiler ülkenin her noktasında ulaşarak görüşlerine destek arayacak. Sosyal medya üzerinden de kampanyalara başlayan siyasi partiler, seçmenden destek arayışlarına devam ediyor.

Siyasi partiler gibi araştırma şirketleri de sahaya inince referandum sonuçlarına dair kanaatler oluşmaya başladı. Açıklanan bir anket sonuçlarına göre ülkenin 7 bölgesinden sadece bir tanesinde “hayır” oyu öne çıkıyor. Diğerlerinde ise “evet” oyunu verecek olan vatandaşların ağırlıklı olduğu görülüyor.

ORC Araştırma şirketi 36 İlde 10-11 Ocak tarihleri arasında toplam 2340 kişi ile “CATI-Bilgisayar Destekli Telefon Görüşmesi” yöntemiyle seçmenlerin nabzını tuttu. 3 bölümden oluştuğu ifade edilen araştırmada referandum tercihleri, siyasi parti dağılımı ve elde edilen verilerin bölgelere göre dağılımı incelendi. Anket sonuçları referandum süreci hakkında da bilgi veriyor.

REFERANDUM ANKET SONUÇLARI

Referandumda “evet” oyu kullanacağını söyleyen seçmenlerin Ege Bölgesi haricinde önde olduğu görülüyor. Karadeniz Bölgesi yüzde 70,1 ile “evet” oyunun en yüksek çıktığı bölge olurken, Ege Bölgesi de yüzde 51,6 oyla “hayır” oyunun en fazla çıktığı bölge oluyor. Genel olarak bakıldığında ise 7 bölgeden sadece 1 tanesinde “hayır” oyunun önde olduğu diğer bölgelerde “evet” oyunun ağılıklı olduğu görülüyor.

Partili Cumhurbaşkanı konusunda ise seçmenlerin yüzde 62’si “evet” oyu vereceğini ifade ediyor. Bu durumda Partili Cumhurbaşkanı konusunda seçmenin önemli bir kısmının olumlu düşündüğü anlaşılıyor.

Referandum sürecinde “evet” oyu kullanacağını ifade eden seçmenlerin partilerindeki ağırlığına bakıldığında ise AK Parti seçmeninin yüzde 96 ile önde gittiği görülüyor. MHP’de oyların yaklaşık olarak yarı yarıya olduğu görülürken, CHP seçmenlerinin kararı yüzde 96,7 ile “hayır” oluyor. HDP seçmeni de referandumda yüzde 96,7 ile “hayır” tarafında duruyor.



18 Yorum

 

  • Adalet :

    27 Ocak 2017-10:56

    Bunlar gercekse ben yalanım!!!!!




    37



    4
  • Mustafa bey :

    27 Ocak 2017-22:13

    Bu oranlarin hepsi sahte.Eger biseyi kabul ettirmek istiyorsan “Cogunluk öyle istiyormus” gibi göster sen onlar da cogunluga uyar medya propagandanizi bu sefer yemeyecekler.

    Ruyam da evet ciktigini gordum sonuclarin.
    Ruyalarin neyi cikardi ?

    Aslan turkiye ayrilma Ataturk cizgisinden,yeme demokrasi getiriyoruz diye %50 oyu alipta diger %50 nin tepesine binenlerin sahte propagandalarini.

    Akp li bir bakan cikmis,baskanlik gelirse teror bitecek,ulke kalkinacak diyor.
    14 senedir soz de demokrasi ile tek parti diktator rejimini kim yonetiyor?
    Sokullu dusakabinogullari mi?

    14 yilda ben ulkenin basinda,ben iktidardim sanki.Yeni siyasete atilmis parti gibi demec veriyor.
    Bu baskanligi secin ulke refaha ericek muhabbetini yapmalari,otomatik olarak 14 yidir iktidarda tekelci olup hic bisey yapamadiklarinin,ulkeyi rezalte cevirdiklerinin alenen itirafidir.

    M.Kemal Ataturk yasasaydi ne eveti hayiri,idam cikarirdi bastakilere hehe.

    #Hayir gencler #Hayir
    Ne istediniz de vermedik ? E verdik 14 yildir doymak bilmiyonuz.Bi zahmet gidin artikin cuneyt tarkin.




    40



    17
    • Bilal yildiz :

      28 Ocak 2017-08:48

      Mustafa bey gerçekten adınıza üzüldüm çogu secimde bu anketler yapiliyor ve hep doğru cikiyor. Siz bunlari gezici medyasiyla kariştirip maniplasyon sandinoz ama malesef gercek %60 evet olacaktır. He ondan sonrada kesin rüyamda oylar çalınıyordu dersiniz siz gerçi ☺☺ komik adamsiniz vesselam kalın sağlıcakla




      28



      38
      • Matematikçi :

        9 Şubat 2017-01:04

        Şimdi bişey sorcam ak partinin oyu geçen seçim yüzde 50 Di bu durumda yüzde 96 dan 48 gelir CHP nin yüzde 5. Yüzde 1.25 yapıyor MHP nin yüzde 56 yüzde 6.5 oluyor MHP dende yüzde 4dan yüzde 0.5 geliyor geri kalan yüzde 3 lük diğer partilerden yüzde 50 demişsin o da 1.5 yapar toplamıda 57.75 yapar evet oyunun nasıl 62 yapıyor yuvarluyonuz mu ?




        0



        0
    • DÜZCE'Lİ :

      29 Ocak 2017-23:57

      yaw şu atatürk’ün yakasını bırakın artık. atatürk çizgisi diyorsun ama onun zamanında da tek adamlık sistemi vardı ve o sayede bişeyler yapıldı. aynı dönemlerde senin gibi düşünmeden düşünenlerde çoktu ama kaybettiler. şu anki terörün tek sorumlusu ve destekçisi chp/dhp başındakilerdir. atatürk yaşasa ilk onları asardı. her konuşmaları kin ve nefret içerikli. hadi sen ve senin gibiler atatürkçü görünümlüler şuna bir cevap verin bakalım. madem demokrasi ve cumhuriyeti çok destekliyorsunuz neden demokrasi çerçeve ve kurallarında yapılan oylamaları kabul etmiyorsunuz zorunuza gidiyor. mecliste teklif sunuldu çoğunluk kabul etti zormu geliyor. halkta evet diyecek zaten. alıştınız kuzu etine. eskidendi o %5 lerin %95 leri yendiği günler.




      3



      1
  • Muhammed :

    27 Ocak 2017-23:50

    Sen yalansan ben gerçeğim




    3



    12
  • Muharrem :

    28 Ocak 2017-01:43

    Yine algı yine algı bu referandmun evet çıkması bu sefer imkansız 58 hayır çıkar yada en az 52




    34



    15
  • sonkan yok :

    28 Ocak 2017-05:08

    basın yalan anketi 😀




    27



    7
  • necip :

    28 Ocak 2017-15:28

    bana sordunuzmuuu ki evet çıkıyor algı operasyonu yapmayın hayırrrrr diyorummmmmmmm hayırrr anladınızmı




    26



    7
  • erol :

    28 Ocak 2017-15:50

    evetmustafa bey oranlar sahte gercek oranı söyleyim ben sana 100 de 66.666666




    13



    5
  • Saliha :

    29 Ocak 2017-00:03

    Bana inandirici gelmedi bu anket bize sorulmadi mesela




    11



    2
  • Ercan Tüzel :

    29 Ocak 2017-00:31

    Ülkenin durumu ortada evet çıkarsa ne değişecek? Hayır çıkarsa ne değişecek? Kriz kapıdan girdi artık. Yapısal reformlar şart. Ohalle bu iş çözülmez…sonuç evet çıkar… Ama hiç birşey değişmez…




    8



    3
  • Ercan :

    29 Ocak 2017-11:03

    HAYIT




    8



    0
  • Ha ha ha (!) :

    29 Ocak 2017-23:46

    Hdp hayır diyor’muş ?? Sonra ‘Hayır’ diyenlere ‘HDP de hayır diyor nasıl hayır dersin ‘ demiyorlar mı… HDP nin hayır diyeceğini düşünmüyorum ki öyle bile olsa ” Bozuk saat bile günde iki kere saati doğru gösterir ”?




    0



    2
  • Gülsüm Eryigit :

    5 Şubat 2017-16:14

    Vatanin bir karis topragi verilmez. Yoksa kucuk bir devlet kurup icinede chp lileri hdplileri fetoculeri doldurup basinada CHP li Elif Dogan Turkmeni koyardim. vesselam.




    0



    1
    • Sallama Ziya :

      9 Şubat 2017-01:08

      Komedi !!! Hiç bir insan kararsız değil yani ilginç bir anket boş yere para tabi siz ödemediğiniz için dert etmeyin ödeyen düşünsün dicem ama çok koyun bu millet bu anketin parasının kimin cebinden çıktığından bile bihaber




      0



      0
  • İSMET YILDIRIM :